T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TEKİRDAĞ / ÇERKEZKÖY - Kızılpınar Çok Programlı Anadolu Lisesi

FAIR FAIRY TALES e-TWINNING PROJECT

“Fairy Tales Rewritten ” projesi, geleneksel masallardaki kalıp yargılarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, bu hikâyeleri eşitlikçi ve kapsayıcı bir biçimde yeniden yazmayı amaçlamıştır. Proje süresince öğrenciler, kültürler arası iş birliği içerisinde çalışarak hem dijital hem de yaratıcı becerilerini geliştirmiştir.

Proje kapsamında gerçekleştirilen faaliyetler arasında; Padlet üzerinden öğrenci ve öğretmen etkileşimi, Artsteps platformunda dijital müze oluşturulması, Flipsnack ile dijital kitap hazırlanması, YouTube kanalı açılarak içerik paylaşımı, masalların tiyatro oyununa dönüştürülerek okulda sergilenmesi, Zoom üzerinden toplantılar ve seminerler düzenlenmesi, PowerPoint sunumları hazırlanması, ortak Word belgeleri oluşturulması, ChatGPT kullanılarak tasarımlar yapılması, e-güvenlik konularında sunumlar gerçekleştirilmesi ve okul panolarının hazırlanması gibi çeşitli etkinlikler yer almıştır.

Bu çalışmalar sonucunda öğrenciler, toplumsal  eşitlik konusunda farkındalık kazanmış, eleştirel düşünme ve yaratıcı yazarlık becerilerini geliştirmiştir. Ayrıca, dijital araçları etkin kullanarak iş birliği içerisinde çalışmanın önemini kavramışlardır.

Projenin çıktıları arasında; yeniden yazılan masallardan oluşan dijital bir kitap, öğrenci çizimleriyle oluşturulan dijital bir müze, sahnelenen tiyatro oyunu ve YouTube kanalında paylaşılan videolar bulunmaktadır. Bu ürünler, projenin sürdürülebilirliğini ve yaygın etkisini artırmıştır.

Gelecekte benzer projelerin, öğrencilerin toplumsal konulara duyarlılığını artırmak ve dijital becerilerini geliştirmek adına önemli katkılar sağlayacağı düşünülmektedir. Bu bağlamda, “Fairy Tales Rewritten ” projesi, eğitimde eşitlikçi ve kapsayıcı yaklaşımların teşvik edilmesi açısından örnek teşkil etmektedir.

27-05-202527-05-202527-05-202527-05-2025

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 27.05.2025 - Güncelleme: 27.05.2025 09:44 - Görüntülenme: 131
  Beğen | 0  kişi beğendi